Avontuur - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Avontuur - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Avontuur

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

27 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve familie en vrienden,

Waar waren we gebleven? Ohja, de auto huren! Nou, dit is uiteindelijk gelukt kan ik je vertellen. Het duurde even, na een paar keer op en neer gebeld te hebben en een paar uur wachten, maar dan heb je ook wat, een mazda uit 19.. Maar we mogen niet klagen, hij rijdt als een trein! Het duurde ook even voor we erachter kwamen hoe die werkte (het alarm was al acht keer afgegaan) maar het is dus zo dat je de sleutel binnen 10 seconden in het contakt moet doen als je de deur hebt geopend, handig.. Vervolgens heeft Iris als eerste gereden. We hadden een meeting met Ashleigh, onze begeleidster tijdens onze stage hier. We hebben een drankje gedaan in het Holiday Inn hotel waar Iris gaat werken en daar heeft ze ons wat dingen verteld over Johannesburg en over onze stage. Het is een hele lieve vrouw dus we waren meteen op ons gemak. Haar vader is tourguide en hij wilt ons aanstaande vrijdag met de andere nederlandse jongens meenemen naar Soweto, een sloppenwijk, ben heel benieuwd! Na de meeting hebben we voor het eerst gekookt in onze huis en daarna zijn we met drie andere Nederlanders die hier wonen naar een Irish pub gegaan. Hier heb ik mijn eerste echte Zuid-Afrikaanse biertje op:) Naja biertje, hier kennen ze alleen maar halve liters! Daarna zijn we nog naar een andere tent gegaan en lekker gedanst en echte Zuid-Afrikaanse shotjes uitgeprobeerd. Vervolgens nog naar the Rosebank (een ander deel van Sandton) en daar kwamen we echt in een club met alleen maar zwarte negers, heerlijk om die mensen te zien dansen, echt geweldig! De mensen daar zijn allemaal zo lief en warm en willen allemaal met je kletsen, heel gezellig ;)

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we smiddags met een van onze Nederlandse huisgenoten naar Pinkies festival geweest, dit is een festival waarbij iedereen in het roze komt en waar je voor je entreekaartje van R270 (27euro) onbeperkt kan drinken, niet verkeerd moet ik zeggen! Toen we daar van thuis kwamen hebben we nog lekker een filmpje op de bank gekeken en zijn we op tijd ons bedje ingedoken.

Zondag hadden we echt iets afrikaans op de planning, namelijk naar het Lion Park. Dit was een halfuur rijden vanaf ons huis, en ja ik was aan de beurt om voor het eerst te gaan rijden in Johannesburg! Echt een hele ervaring, verkeer is hier echt chaos en iedereen doet maar een dotje, rechts en links in halen en soms weet je gewoon niet welk stoplicht je moet gebruiken, maar doordat Iris naast me zat en we steeds overlegden welke de beste optie was kwamen we er wel aan uit :) Aangekomen bij Lion Park zijn we meteen de touringbus ingestapt (soort van open vrachtwagen met tralies) en hebben we genoten van al de dieren in het park, waterbokken, zebra's, giraffen etc. en met als hoogtepunt de leeuwen! Na de rit kregen we gelegenheid om de giraffen te voeren, dit was echt heel gaaf! En en en.. toen mochten we bij de baby leeuwtjes! Die zijn zo schattig, echt waar haha! (Foto's zijn te vinden op mijn facebook.) Met een tevreden gevoel zijn we vervolgens naar Monte Casino gereden, dit is een soort van Madurodamversie van New York maar dan in Afrika. Het is een winkelcentrum, waarin het lijkt alsof je buiten bent, beetje lastig uit te leggen. Hier hebben we een lekker cocktail op en even rond gekeken. Vervolgens zijn we naar huis gegaan (ik ging spookrijden en had bijna een botsing met een tegenligger, gelukkig was er een halve zandbak naast de weg waardoor ik daar even mijn actie kon herstellen en in plaats van de rechterbaan te pakken toch maar gewoon de linker te nemen, omdat dat hier normaal is) en even opgefrist en zijn Iris en ik uit eten geweest bij de Green Peppercorn, vlak bij ons huis. Hier heb ik een heerlijke steak gegeten voor de helft van het geld dat je in NL betaald. En vervolgens (jaja veel meegemaakt deze dag) zijn we met twee huisgenoten naar de film Batman geweest (haha ja Batman!), na 2,5 uur vonden we het wel erg lang dradig worden en toen de film na 3 uur dan was afgelopen zijn we naar huis gegaan en lekker ons bedje in gekropen.

Vandaag wilden we gaan paardrijden in Pretoria maar omdat de TomTom het adres niet kon vinden was dit een onmogelijke opgave dus wilde we pretoria stad even ingaan, na 40 minuten te hebben rondgereden hadden we nog geen parkeerplek waar we langer dan een uur konden parkeren dus hebben we de auto maar snel even aan de kant gezet, een koffie gedronken in een café en maar weer terug naar huis gereden. We waren de enige blanken en iedereen keek ons aan dus leek het ons verstandig om maar weer om te keren, achja weer wat meer rijervaring opgedaan. Net boodschapjes gedaan voor een heel weeshuis en nu lekker chillen.

Morgen willen we naar het apartheidsmuseum gaan en even een drankje gaan doen bij mij hotel, ben namelijk ook erg benieuwd hoe dat eruit ziet!

Ik hou jullie op de hoogte!

Lots of love from South-Africa

• 27 Augustus 2012 - 18:28

Petra Blom:

Jullie maken wat mee daar zeg!
    Heeeeeeeeeeeeeeel verstandig om maar weer terug te gaan, gewoon je gevoel volgen zeg maar!!!!!!!!
    En je verstand!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Echt hele leuke foto's.
    Ben benieuwd hoe morgen in jou hotel zal zijn.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

• 28 Augustus 2012 - 21:03

Inge:

Lieve Marielle,

Leuk om je verhalen te lezen :)!
    De foto's zijn ook heel erg mooi!!

Ik ben benieuwd hoe het vandaag in je hotel was:).
    Geniet van de mooie, leuke en leerzame tijd daar!!
    Liefs en een dikke knuffel
    Inge en Fam.

• 28 Augustus 2012 - 21:03

Inge:

Lieve Marielle,

Leuk om je verhalen te lezen :)!
    De foto's zijn ook heel erg mooi!!

Ik ben benieuwd hoe het vandaag in je hotel was:).
    Geniet van de mooie, leuke en leerzame tijd daar!!
    Liefs en een dikke knuffel
    Inge en Fam.

• 28 Augustus 2012 - 21:44

Ger Corina Vera Teun:

Hoi Marielle!

Leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt daar in Zuid-Afrika.
    Leuke foto's met de babyleeuwtjes, was dat niet eng?
    Geniet ervan en hopelijk bevalt het hotel waar je stage gaat lopen!

Groetjes uit Etten-Leur

• 30 Augustus 2012 - 20:11

Rene,adriene,manon En Evi:

Jee Marielle,
    jullie maken wel van alles mee!Tis erg leuk om je zo te volgen wat je doet en waar je bent.De foto's zijn ook zooooo prachtig.
    Doe je wel voorzichtig daar. twee van die mooie meiden das nie niks
    Veel plezier op je stage en we houden je reisverslag bij
    groetjes uit een nat,koud etten-leur