Laatste daagjes voor stage - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Laatste daagjes voor stage - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes voor stage

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

02 September 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Sabona! (Ja mijn eerst geleerde Zuid-Afrikaanse woordje, het betekend hallo :))

Daar zijn we weer, nu maak ik natuurlijk nog heel veel mee dus vond ik het wel weer tijd voor een verhaaltje.

Dinsdag waren Iris en ik naar het apartheidsmuseum geweest, ik ben oprecht nog nooit in zo'n indrukwekkend museum geweest. Het begon al met een aparte ingang voor blanken en zwarten, kippenvel als je daar loopt. Het museum was zo ontzettend groot, we zijn in totaal 4 uur binnen geweest en dat was eigenlijk nog niet genoeg, maar onze hoofden liepen over van informatie dus hebben we besloten om lekker naar huis terug te keren. 's Avonds gaf een huisgenoot van ons een feestje omdat hij om 00.00 jarig was, het was een hele gezellige avond, lekker gebbqt en leuke mensen leren kennen! Om 02.00 was iedereen weg, toen nog even wat opgeruimd en zijn we lekker ons bedje ingedoken!

Woensdag kwam een nieuwe huisgenoot aan, Sven, ook van de hotelschool. Toen we alles een beetje hadden laten zien zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen bij ons huis, de eerste keer echt relax time, heerlijk!! Aan het einde van de middag zijn we naar The Rosebank gegaan, hier ligt het hotel Crowne Plaza, waar ik de komende vijf maanden stage ga lopen. Het is echt een prachtig hotel, je komt binnen in de circle bar, heel mooi en modern! Hier hebben Sven, Iris en ik onze eerste echte Afrikaanse champagne gedronken. Ook heb ik meteen een aantal managers ontmoet van het hotel, heel erg leuk om deze mensen alvast een keer gezien te hebben. Vervolgens zijn we naar een visrestaurant gegaan en daar hebben we heerlijk gegeten met z'n drieën.

Donderdag uitgeslapen en in de middag zijn we Sandton shopping centre ingeweest, vervolgens gegeten aan het beroemde Nelson Mandela square. Niels, een huisgenoot van ons, moest op een huis passen van een vriend, we waren uitgenodigd om daar 's avonds een drankje te komen doen. We hadden een speciale code nodig en uiteindelijk via de slagbomen en security bereikten we het villapark van Johannesburg, hier staan alleen maar hele dure huizen en auto's, wel leuk om te zien! We hebben WII tennis gespeeld en wat gegeten en gedronken en zijn weer terug naar huis gegaan, verder niet veel spannends maar toch een heerlijk dagje:)

Vrijdag zijn we met Colin, de vader van Ashleigh (de manager van de hotels van Extrabold) naar Soweto geweest. Dit is een township in Johannesburg, echt heel indrukwekkend om de andere kant te zien.. (Wij wonen vlakbij Sandton, hele dure week) Colin heeft ons door heel Johannesburg gereden en heeft ons zo ontzettend veel verteld, nu weten we tenminste ook echt hoe alles zo is ontstaan! Vervolgens zijn we naar het Worldcup stadion gereden, hier zijn we naar binnen gegaan en hebben we de kleedkamers etc. gezien en daarna natuurlijk het veld, heel vet om te zien. Toch vet als je weet dat Nederland daar heeft gespeeld.

Gister zijn we naar een festival geweest, Joburg day. We zijn optijd
vertrokken omdat hier zo’n 25.000 mensen op af komen, uiteindelijk hebben we nog 1,5 uur in de file gestaan (er is maar één weg naar het festivalterrein) maarja, je moet er wat voor over hebben zullen we dan maar zeggen!
Ik heb mijn ogen uitgekeken, sommige mensen nemen een halve woonkamer mee, van stoelen en tafels tot parasols en koelboxen gevuld met drank en eten. Uiteraard pasten wij ons aan en namen ook maar een koelbox mee en een kleed(je) om op te zitten (een grote Nederlandse vlag van 3 bij 5 meter). Heel de middag lekker gezeten, gedronken, gedanst en genoten van de local muziek en uiteraard tot slot Goldfish. Ik ben met Niels helemaal naar voren gekropen om optimaal te kunnen genieten  . ’s Avonds rond een uurtje of acht teruggekeerd, snel de douche ingekropen (zo vies dat ik mijn eigen huidskleur op mijn benen nog amper kon zien) en mijn bedje keek mij heel verleidelijk aan dus daar heb ik ook maar aan toegegeven.

Vandaag hebben we een lekker rustig dagje en straks gaan we naar het staffhouse van Joost (is ook een jongen van de Hotelschool in Maastricht), hij woont in Birchwood, vlakbij het vliegveld en daar gaan we dan braaien met z’n alle!

Mijn volgende reisverslag zal over mijn stage gaan, dat beloof ik jullie. Dinsdag is mijn eerste officiële dag, ik kijk er heel erg naar uit maar vind het ook wel heel spannend!

Ik vind het heel leuk dat jullie mijn verhalen volgen en ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden.

Veel liefs uit een warm Johannesburg!


  • 02 September 2012 - 14:17

    Lian En Elvira:

    Hi Mariëlle, jullie zien daar nog eens wat. Een festival waar 25.000 mensen op af komen, pffff, dat zijn wel heel veel mensen. Wel lachen om dan daar de Nederlandse vlag bij te hebben. Nog een paar daagjes lekker genieten en dan begint je stage. Heel veel suc6 daar. Liefs xxx

  • 02 September 2012 - 15:38

    Conny Gerda Sander :

    wat een indrukken zeg !!! daar wordt je wel moe van maar ook geweldig ,veel succes met het begin van je stage vd week zal wel spannend zijn xxxx

  • 02 September 2012 - 19:05

    Petra Blom:

    He meis, geweldig allemaal wat je meemaakt. Goed dat je het opschrijft, want je zou dat toch allemaal niet kunnen onthouden. Ook wij zijn erg benieuwd hoe het je op je stage zal vergaan.
    Morgen nog ff relaxen, en dan met volle Sjass er tegenaan.
    Heel veel succes!!!!!!!!!!
    xxxxxxxxxxxx mama

  • 02 September 2012 - 21:40

    Myrna:

    Super leuk om het allemaal te lezen! Heel veel succes dinsdag, ik ben benieuwd!
    xxxxxxx je zus

  • 02 September 2012 - 21:40

    Myrna:

    Super leuk om het allemaal te lezen! Heel veel succes dinsdag, ik ben benieuwd!
    xxxxxxx je zus

  • 03 September 2012 - 07:27

    Adrienne:

    Zoooo,wat heb jij al veel gedaan en gezien daar.ik kan me voorstellen dat je hoofd tolt van al die nieuwe indrukken.maak maar genoeg foto's voor later.nog 1 dag en dan moet je er tegenaan succes!! Liefs van ons allemaal

  • 03 September 2012 - 07:48

    Liset Aarts:

    Hoi marielle,
    Wat heb je in korte tijd al veel mee gemaakt, echt een wereldreis.
    Wat heb ik een saai leventje als ik jou zo hoor. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 03 September 2012 - 21:44

    Hans En Monic Gielen:

    Hoi Marielle, erg leuk om jou verhalen en je foto's zo te volgen, wauw wat heb jij al veel gezien en mee gemaakt! En nu beginnenaan je stage, wij wensen jou erg veel succes, en wachten weer op jou volgende verhalen... groetjes van ons 3e

  • 09 September 2012 - 20:32

    Helma V.d. Beemt:

    Hoi Mariëlle,

    Leuk om al je ervaringen mee te kunnen lezen!
    Geniet van deze geweldige tijd.

    Groetjes, Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 12729

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Stage Johannesburg

24 Augustus 2013 - 21 Januari 2013

San Sebastian

Landen bezocht: