Eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

24 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve familie en vrienden,

Na een lange reis met een overstap op Istanbul zijn we veilig aangekomen in Johannesburg. We werden opgehaald op het vliegveld (managementorganisatie van het hotel) door een man die ons naar plek van bestemming zou brengen. Helaas wist hij niet waar we heen moesten (hij dacht dat we op vakantie waren en naar een hotel gebracht moesten worden) en wij waren zelf het adres ook een beetje vergeten.. Maar na een telefoontje gepleegd te hebben was het zo opgelost! Wel even wennen hoor, verkeer rijdt links en als de stoplichten niet werken gaat gewoon mooi iedereen om de beurt, bizar om te zien! Eenmaal aangekomen bij het huis was er een andere nederlander (die ook in het huis woont) en hij heeft ons rondgeleid in en rondom het huis. Het huis is mega groot en de tuin is ook echt een groot bos! Toen we onze spulletjes hadden uitgepakt en lekker hadden gedoucht heeft onze huisgenoot ons meegenomen naar het grootste shoppingcenter van Johannesburg (ligt in een luxe wijk, genaamd Sandton), daar hebben we even wat boodschapjes gedaan en een Zuid-Afrikaanse simkaart geregeld. Ik had een oud krak telefoontje bij maar die was niet simlock vrij op de een of andere manier dus hebben Iris en ik twee mobieltjes gekocht voor samen 177 Rand, wat ongeveer 18 euro is. 's avonds hebben we lekker gebbqt en de twee andere huisgenoten ontmoet, daarnaast waren er nog een paar Nederlanders die daar wonen voor werk, dus een hele gezellige avond gehad! Na 2 rode wijn konden we helemaal niet meer op onze benen staan en was het tijd om naar bed te gaan, even wat slaap inhalen van de vorige nacht! Vanochtend lekker in het zonnetje ontbeten en druk bezig geweest om een auto te huren, deze komen ze zo brengen dus ben benieuwd!! Om 16.00 hebben we een meeting met een manager van de hotels waar Iris en ik gaan stagelopen. Daarna gaan we maar eens goed uitspitten wat we allemaal willen gaan doen de komende week!

Ik hou jullie op de hoogte! Hele dikke kus uit Johannesburg!

• 24 Augustus 2012 - 14:11

Petra Blom:

He Mar,
    Ik heb je dus toch kunnen vinden nu. Geweldig om dit zo te kunnen lezen, dan kunnen we het ons een beetje voorstellen.Foto's zien er ook geweldig uit!
    Ben benieuwd wat voor wagentje dat ze jullie voorschotelen.
    Geniet ervan he!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 24 Augustus 2012 - 16:16

Conny,Gerda,sandervera:

Ho Marielle ,
    Fijn al zosnel en berichtje ,nou je avontuur is duidelijk al begonnen ,en alles weer opgelost
    nou succes he en lekker geniten van alle indrukken
    groetjes ome conny tante gerda sander en vera

• 25 Augustus 2012 - 11:30

Oma En Opa :

Wij volgen met veel belangstelling jou verhalen!
    Elvira verteld ons jou verhalen.
    Fijn dat alles goed gaat met je.

Groetjes Opa en Oma

• 26 Augustus 2012 - 00:34

Lian:

Heeeeei Mariëlle, wat leuk om je eerste bericht uit Z-Afrika te lezen. Ook de foto's waren heel leuk. Het avontuur kan nu echt beginnen. Een hele leuke tijd daar en geniet ervan. Liefs van Elvira, Kees & Lian