Flying home for Christmas! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Flying home for Christmas! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Flying home for Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

05 December 2013 | Spanje, San Sebastian

Lieve familie en vrienden,

Er is weer een maand voorbij gevlogen, zonder daar maar ook een moment bij stil te hebben gestaan, dus weer tijd voor een verhaal.

Het tweede weekend van november zijn Jorien en Anouck, de meiden die ik in Johannesburg heb mogen leren kennen, langs geweest in San Seb! Was wederom weer genieten en lekker bijkletsen en natuurlijk de zuid afrikaanse tafeleren weer boven tafel halen! De regen die dat weekend nogal vaak aanwezig was heeft dan ook onze pret niet mogen drukken en we hebben heerlijk mogen genieten van San Sebastián, de restaurantjes, cafeetjes, barretjes, het strand en natuurlijk de overheerlijke pinchos.. Zondagochtend hebben we weer afscheid moeten nemen en begon de 'normale' schoolweek weer.

Op school gaat ook alles nog steeds z'n gangetje, het blijft apart, het onderwijs hier maar mag zeker niet klagen. Woensdag in die week moest ik een presentatie geven voor een Spaans vak over een krantenartikel, met trillende handjes uiteindelijk volbracht, alleen een beetje jammer dat de lerares dit onderwerp zo interessant vond dat ze de halve les over dit artikel ging praten, terwijl ik maar half wist waar ze het over had! Maar goed, de taalbarrière zal hoe dan ook nog een beetje zo blijven. Ik versta al veel meer en heb ook minder angst om te spreken maar nog steeds kunnen sommige dingen als Chinees overkomen.. Misschien toch nog een keer in stage in een Spaanstalig land om het echt 100% te leren??

Het weekend erop volgend zijn Manouk, Kristina en ik (roomies) met z'n drietjes naar Bilbao gegaan. We waren hier nog niet geweest en dit is bijna om de hoek van San Sebas (uurtje met de bus) dus besloten we om hier een huisuitje van te maken. Lekker winkelen en rondstruinen in de stad, daar kan ik dan ook nooit genoeg van krijgen!

De week erop volgend was het lekker druk met deadlines, dus vooral aan school gewerkt, want ondanks dat het hier een groot feest is, moet er soms ook echt gewerkt worden!! Presentatie hier, report daar en meeting hier. Maar daarentegen had ik weer iets om naar uit te kijken (wat heb ik het slecht zeg!!): Vamos a madrid!!

Wat een geweldige stad.. Ik kan er niet anders over spreken! Samen met Willemijn en Sophie hebben we vrijdagochtend om half 9 de bus gepakt en om 14.30 stonden we in hartje Madrid, in het zonnetje, zonder jas! Vervolgens hebben we van al het culinair dat Madrid te bieden heeft mogen genieten bij 'Mercado Saint Miguel' genaamd. Met onze rode wijn in de hand begon kon dit weekend dan ook niet beter beginnen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Lateral, een tapasbar, een echte aanrader. Daarna zijn we nog snel even bij een meisje op bezoek geweest, die we in San Sebas hebben leren kennen en die toevallig ook dat weekend in Madrid verbleef. Vervolgens lekker onder de wol, want we wilde natuurlijk de volgende dag ons helemaal op en top voelen om de stad echt te verkennen. Na een frisse ochtenddouche en een lekker spaans ontbijtje hebben we het paleis en de tempel bezocht en wederom genoten van het lekkere zonnetje. Aan het einde van de middag zijn we naar het Parque Retiro gegaan en daar hebben we lekker rondgelopen.. Na wat hapjes in de avond was het tijd om het uitgaansleven te ontdekken, na een paar gezellige drankjes bij een nederlandse jongen van de hotelschool, die in Madrid verblijft voor zijn stage, zijn we naar Kapital gegaan, en dit is geen lachtertje. Een grote discotheek met maarliefst vijf verdiepingen, na de hele avond gratis champagne (zal hier niet verder over uitwijken) hadden we het om 5 uur wel gezien en zijn we lekker ons bedje in gekropen. De volgende dag nog lekker gewinkeld en geluncht en daarna weer in het busje terug naar San Sebastian.

Afgelopen week ben ik heel braaf weer naar school geweest en nog wat goede cijfers binnengesleept, altijd fijn!:) Afgelopen zaterdag hebben we samen met de Mexicaanse meiden een thanks giving diner georganiseerd met lekkere hapjes en drankjes. Zondag stond er een surprise op de planning met de Dutchies, lachen gieren brullen natuurlijk!!

Nu ik dit schrijf, heb ik al weekend, dus dat is echt een luxe! Vanavond hebben we een diner met de toerisme faculteit van school me alle studenten, dus dat is erg leuk om ook eens tussen de spanjaarden te zitten!:) Verder zijn er nog weinig plannen voor dit weekend maar die zullen er gegarandeerd komen.

En daarnaast niet te vergeten dat volgend weekend Vera, Myrna en Inge mijn komen opzoeken! Meiden, ik heb er al zin in!!

Daarna nog twee weekenden en dan..

Ik denk dat bijna iedereen inmiddels wel weet dat ik met kerst naar huis kom en daar kijk ik ook erg naar uit!! 23 December om 18.00 sta ik weer op Nederlandse bodem en mag dan weer twee weken genieten van jullie gezelschap, de boerenkool met worst en het koude winterweer!!

5 Januari vlieg ik weer naar Spanje om vervolgens tot 23 Januari nog te mogen genieten van dit prachtige land, en ik ook even hard mijn best moet doen om de laatste punten binnen te koppen!!

Ik zie jullie allemaal heel snel weer!! Muchos besos en veel liefs, Mar

  • 05 December 2013 - 21:23

    Myrna:

    See you in 1 week xxxx

  • 05 December 2013 - 22:19

    Daddy:


    Het gaat gelukkig nog super in Spanje maar zijn wel blij dat je met de kerst weer thuis bent.
    Pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastian

San Sebastian

Erasmus exchange

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2014

Time to leave..

05 December 2013

Flying home for Christmas!

04 November 2013

Vamos a Barcelona!

21 Oktober 2013

Hace mucho tiempo!

18 September 2013

Hola! Que tal?
Mariëlle

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 12709

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Stage Johannesburg

24 Augustus 2013 - 21 Januari 2013

San Sebastian

Landen bezocht: