Vamos a Barcelona! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Vamos a Barcelona! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Vamos a Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

04 November 2013 | Spanje, San Sebastian

Hola lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes,

Het is weer eens tijd voor een mooi verhaal, want ook hier in het mooie Spanje staat het leven natuurlijk niet stil!

Vorige week donderdag zijn Manouk en ik naar Barcelona vertrokken om onze lieve vriendinnetjes op te zoeken, die daar hun Erasmus tijd doorbrengen. Wat is gebleken is dat zij net zo genieten als wij, en dat dit keer wij hier ook bij aanwezig waren!!:) Manouk en ik hadden voor het luxe vervoersmiddel gekozen, namelijk het vliegtuig. Na 40 minuutjes stonden we al op Catalaanse bodum, terwijl het minimaal één uur zou duren, weer een meevaller! Na een lekker koffietje a la Starbucks en rondgeslenterd te hebben op de Ramblas en langs de haven was het tijd om de meiden te zien, die net uit school kwamen. Natuurlijk was er weer genoeg te vertellen en dit deden we dan onder het genot van Spaanse tapa’s en een glaasje prosecco (lees: zoete wijn met bubbels, brrrr). Vervolgens zijn we snel met de metro naar het strand gegaan want het was maarliefst 27 graden, niet normaal he ;)! ’s Avonds hebben we lekker gekookt bij de meiden thuis en hebben we daarna het Nederlandse barretje weten te vinden, genaamd: Taveerne Amsterdam! Nu we er toch waren, bitterballetje hier en nl biertje daar! Vrijdag hebben Manouk en ik heerlijk de toerist uitgehangen, dan ook echt in de toeristen bus. Helaas snapte we niet helemaal het concept van de rode en blauwe lijn dus voor 13.00 zijn we geloof ik al zes keer door dezelfde straat gereden en dan ook zes keer hetzelfde verhaal gehoord, shit happens! We konden het toch niet laten om even Camp Nou in te gaan, prachtig hoor! Park Guëll en Sagrada Familia kwam er ook aan te pas! ’s Avonds zijn we sushi gaan eten, ook met de jongens van de hotelschool. Naja ‘eten’, we hadden het concept dit keer ook niet helemaal begrepen dus kregen 3 keer zoveel sushi als we dachten besteld te hadden, na drie kwartier stonden we dan ook weer met de buikjes gevuld buiten, beeeeeetje jammer!! Maar goed, dit mocht de pret niet drukken, we hebben vervolgens lekker geborreld en zijn naar Opium gegaan, de populairste discotheek van Barca. We hebben hier ons echt meer dan prima vermaakt, ook al kost een drankje zo’n € 14 (op dat moment maar even YOLO denken). Na een lange nacht snel ons bedje in en toch lekker uitgeslapen de volgende dag! Zaterdag stond El Clasíco op de planning, DE wedstrijd! Helaas waren we niet bij de wedstrijd zelf maar hebben wel genoten again in het Nederlandse barretje! Daarna hamburgers gegeten en drankjes gedaan op een gezellig pleintje. Zondag zijn Sacha, Manouk en ik naar Tibidabu gegaan, hier heb je een prachtig uitzicht over de hele stad, echt super mooi!! Daarna nog wat tapa’s en Spaanse wijntjes en het was al weer tijd om de koffer dicht te doen. Om 04.30 ging de wekker (ZUUUURRR) en zijn we richting het vliegveld gegaan, wat een paar heerlijke dagen!! Toch voelde San Seb weer als thuiskomen hoor, Barca is prachtig maar zo ontzettend druk en toeristisch, er wordt je automatisch een Engelse menukaart toegeschoven en hier is dat totaal anders, I LOVE SAN SEB!!

Dinsdag moesten we toch weer naar school, even afkicken van al deze leuke dingen!! Maar donderdag hadden we alweer weekend, ach wat vervelend.. Halloween!! Gaan we dit vieren? Ja? Nee? Waarom niet? Uiteindelijk kwamen we helemaal opgedost en lichtelijk scary de deur uit, leuk om dit eens mee te maken! We eindigen in Bataplan en lagen weer lekker laat, of vroeg, hoe je het wilt zien, op bed! Donderdag had ik ook nog een lichtelijk probleempje met mijn pinpas, omdat deze helaas niet meer uit het apparaat wilde komen, sta je dan.. Gelukkig waren er twee lieve Spanjaarden die mij hebben geholpen en als het goed is, is er een nieuwe pinpas onderweg!!
Vrijdagavond lekker een filmpje gekeken met Angeline, Carlijn en Manouk en de rest van het weekend school een beetje bijgewerkt en nog even genoten van de mega hoge golven hier aan zee, echt niet normaal!! Zaterdag zijn we toch nog even de stad in geweest, maar Manouk en ik gingen nog eventjes naar huis om om te kleden, en dit geloof je vast nooit, maar het is echt zo, er lagen twee zwervers te tukken op de eerste verdieping van ons appartement!!! We schrokken ons natuurlijk een hoedje en zijn maar even naar de politie gelopen, gelukkig kwamen deze snel om deze twee smerige, stinky mannen te verwijderen. Drugs, alcohol, alles!! Ik heb nu maar met mijn beste Spaans een briefje op de deur gehangen dat iedereen de deur goed moet afsluiten, dit kan natuurlijk niet! Achteraf is het wel grappig!:P Gister avond hebben we met de Nederlandse meiden gezellig bij Willemijn thuis gegeten!

Aanstaande donderdag komen Jorien en Anouck, de twee meiden die ik in Joburg heb leren kennen, naar San Sebastián, daar heb ik ook heel veel zin in!

Verder gaat het op school ook allemaal goed! Ik volg netjes mijn lessen en heb daarnaast veel presentaties en werkstukken, beetje middelbare school idee! Het contact met de Spanjaarden gaat beetje bij beetje vooruit. Ik heb tot nu toe alle punten gehaald die ik verplicht moest halen, ik hoop dit natuurlijk zo te houden!:)

Ik ben aan het kijken voor een ticket naar huis, dus misschien tot CHRISTMAS!!:)

Dikke kus en heel veel liefs uit het ook wel een beetje regenachtige en koude maar ooh zo mooie en gezellige San Sebastián!

• 04 November 2013 - 13:19

Conny Gerda Sander En Vera:

Hoi Marielle,
    heerlijk om zo je verhalen te lezen en leuk dat je je zo thuis voelt ,gelukkig gaan de school dingen ook goed want dat hoort er ook bij he ( haha)
    Geniet maar heerlijk van dat lekkere weertje daar ,hier is het koud (13 graden) veel wind en veel nat brr
    xxxx Tante Gerda Ome Conny Sander en Vera

• 04 November 2013 - 20:51

Elvira, Kees & Lian:

Wat een leuk verslag Mariëlle. En het leven van een student valt niet mee, lezen we. Haha. En dan die zwervers, dat is wel ff schrikken, maar het is allemaal goed afgelopen. Gelukkig heb je al je punten die je moet halen in ieder geval gehaald. Nog even doorzetten, voordat je het weet zijn de examens voorbij. Liefs uit Etten Leur. X

• 04 November 2013 - 21:07

Daddy:

Het leven van een student valt inderdaad allemaal niet mee maar we weten ook dat je je stinkende best
    doet op school dus je hebt het verdiend. We zien je gelukkig weer op 23 december.

Daddy and mum

• 10 November 2013 - 14:06

Myrna Blom:

heee mar, wat een leuk verslag! Zo te zien heb je wel een heel zwaar leven daar in San Sebastian. Nog succes op school and see you in 5 weeks jeeej xxxx