Hace mucho tiempo! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Hace mucho tiempo! - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Hace mucho tiempo!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

21 Oktober 2013 | Spanje, San Sebastian

Hola guapos y guapas!

Ik kwam er net achter dat het alweer een maand geleden is dat ik een stukje heb geschreven, dus het wordt wel weer tijd hè!

In de tussentijd is er niet veel veranderd, ik ben nog steeds op en top aan het genieten van het Spaanse leventje al hoewel er nu wel iets meer school bij komt kijken! In tussen ben ik ook begonnen aan een salsa cursus, we hebben een gezellige groep en iedere donderdagavond gaan we weer enthousiast richting Bataplan, de discotheek van SanSeb! Daarnaast leren we ook de Bachata en de Merengue, dus wie wil een dansje wagen als ik weer richting het koude kikkerlandje kom?!

Het eerste weekend van oktober zijn we met 12 erasmusstudenten naar Salamanca gegaan en ook hier was het weer optimaal genieten, dit is naast SanSebas ook een van de mooiste steden die ik heb mogen bezoeken! Wij, 5 gekke meiden in een auto door Spanje crossen met de muziek op volle touren, genieten! Het hostel waar we verbleven was midden in de stad, dus even op en neer was geen probleem!

Ik kreeg dat weekend last van buikkrampen dus helaas kon ik niet optimaal genieten van het uitgaansleven, met als resultaat dat ik maandag toch echt even langs de doktor moest. Na wat gedruk op mijn buik en een paar spaanse vragen die ik samen met Manouk nog enigzins kon beantwoorden werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis, om er zeker van te zijn dat ik niks ernstigs had. Nou, dit doe ik niet nog een keer, of ik moet bijna dood neervallen! Om 14.30 waren we in het ziekenhuis en toen we terugkwamen was het 20.25.. Tsjaa.. Ik zal er niet verder over uitwijken!
Het resultaat was in ieder geval dat ik niks ernstigs had, waar ik natuurlijk wel blij mee was. Een pilletje hier en daar en na een paar dagen ging het gelukkig al beter, waarschijnlijk een flinke buikgriep!

Het weekend erop volgend zijn papa en mama, ome kees, tante lian en Elivra naar San Sebastian gekomen! Als verrassing kreeg ik meteen heerlijke pepernoten, stroopwafels en speculaas, nog bedankt allemaal!!
Zaterdagmiddag heerlijk genoten van het beste Spaanse ijs wat je maar kan verzinnen, daarna even gekeken bij het surfen en lekker genoten van een biertje! 'S avonds hebben we de paella geprobeerd, met een goed fles rode wijn uiteraard! Zondag zijn we naar Monte Igueldo gegaan, dit is een van de drie bergen hier. We hadden onderweg langs het strand nog wel een blokkade, een hardloopwedstrijd van zo'n duizend man! Achja, even aanmoedigen dan maar! Vervolgens met het treintje naar de berg om van het mooie uitzicht te kunnen genieten, gelukkig met een zonnestraaltje hier en daar!In de avond zijn we de pincho's gaan uitproberen bij verschillende barretjes, hmmmmmmm..
En maandag moest ik helaas weer gewoon om 08.00 naar school, pittig!! Nadat ik klaar was zijn we lekker gaan shoppen (naja Elvira, tante Lian, mama en ik, de mannen kozen voor een terrasje) en 's avonds weeeeer uit eten, wat vervelend! Dit keer bij een heerlijk italiaans restaurantje waar je je eigen pasta kan samenstellen, jam jam!
Dinsdag was de laatste dag en hebben we nog lekker rondgeslenterd door de stad, vervolgens een heerlijk menu del día gegeten! Woensdagochtend nog een laatste koffietje en ze vertrokken alweer, wat is het snel gegaan!! Afgelopen weekend had ik niet veel op de planning maar uiteindelijk toch nog wat ondernomen, we zijn gaan paardrijden in de bergen een halfuurtje van SanSeb, ik vond het wel een beetje eng want de paarden gleden steeds uit en zakte weg in de blubber, maar op een paar kleine schrammetjes na niets aan het handje! Zondag was het heerlijk weer en er kon maar een ding gebeuren: "Vamos a la playa!" Dat wordt weer wennen als ik terugkom..

Aanstaande donderdag t/m volgende week maandag ga ik samen met Manouk naar Barcelona, om drie vriendinnen van de hotelschool te bezoeken, heb er al zin in!:)

Ik houd jullie wel weer op de hoogte over de volgende avontuurtjes!

Amor desde España,

Mariëlle

  • 21 Oktober 2013 - 17:23

    Myrna:

    Heee zus,
    Een super leuk verslag!
    Jij bent overal op je gemak, wereldreiziger die je bent.
    Heel leuk dat papa, mama, tante lian, ome kees en Elvira zijn langs geweest, en nu ben ik echt benieuwd.
    Kan niet wachten tot ik langs kom, heb er heel veel zin in!
    Heel veel plezier in Barcelona met Manouk (en doe haar de groetjes)
    Tot snel!
    xxxxx liefs je zus(je)

  • 21 Oktober 2013 - 18:14

    Ome Conny Tante Gerda Sander En Vera :

    wat een avonturen alweer van salsa lessen ( je blijft ons verbazen) tot een modderig ritje op een paard heerlijk zeg
    Heel veel plezier met Manouk in Barcelona in deze prachtige stad
    Groetjes van ons

  • 22 Oktober 2013 - 17:23

    Papa En Mama:

    He Mar, weer een leuk verslag he!
    En het klopt nog ook, want wij waren erbij!
    We hebben heerlijk genoten daar.
    Echt verrast door de leuke stad, de sfeer etc. ( en natuurlijk het leuke gezelschap he! )
    Succes op school.
    En nog veel plezier gewenst!
    xxxxxxxxxxxxxx je pa en ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastian

San Sebastian

Erasmus exchange

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2014

Time to leave..

05 December 2013

Flying home for Christmas!

04 November 2013

Vamos a Barcelona!

21 Oktober 2013

Hace mucho tiempo!

18 September 2013

Hola! Que tal?
Mariëlle

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12711

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Stage Johannesburg

24 Augustus 2013 - 21 Januari 2013

San Sebastian

Landen bezocht: