Hola! Que tal? - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Hola! Que tal? - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Hola! Que tal?

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

18 September 2013 | Spanje, San Sebastian

Lieve familie en vrienden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen!
Inmiddels ben ik alweer 3,5 week in het Spaanse land te vinden en het bevalt nog altijd prima!

Het begon allemaal al heel avontuurlijk met een treinreis van bijna 11 uur.
Na de laatste etentjes, drankjes, knuffels en kussen was het tijd om te gaan, vamos a Espana!
Manouk en ik zijn samen naar Roosendaal gegaan om daar de trein richting Rotterdam te nemen, waar we Carlijn zouden ontmoeten
(ook een meisje van de hotelschool), omdat we het toch wel erg leuk vonden om op het station wat foto's te maken van onze bagage moesten we nog rennen om de trein te halen, en ja hoor op het nippertje!!
Eenmaal in Rotterdam aangekomen hebben we even goed geinformeerd over waar we precies moesten zijn, omdat het een internationale trein was, waarbij je van te voren kaartjes moest hebben, hadden we een vast treinstel toegewezen gekregen.
In plaats van helemaal links, werden we naar rechts gestuurd, om vervolgens toen de trein aankwam, toch nog helemaal de andere kanten op moesten lopen, en weer op het nippertje!! Vervolgens van Paris du Nort naar Paris Montparnasse, toen we al die trappen zagen en even naar onze zes koffers en vier tassen keken kwamen de zweetdruppeltjes spontaan opzetten!
Eenmaal aangekomen in Paris Montparnasse hadden we nog een uurtje de tijd dus besloten we om koffie te gaan drinken. Er hingen verschillende borden met tijden en wij dachten zo slim te zijn om naar de aanvangsttijden te kijken in plaats van naar de vertrektijden, OEPS! Gelukkig kwamen we er een kwartier van te voren achter (ik kan dus echt geen Frans is nu gebleken!) en hebben we onze plekken opgezocht. In deze trein hebben we ons frans toch nog een klein beetje bij kunnen spijkeren omdat een Franse kleuter het wel heel leuk vond om de hele reis tegen ons aan te lullen. Al met al is het top verlopen en zijn we weer een ervaring rijker!

Eenmaal aangekomen in San Sebastian hebben we snel een taxi gepakt naar de residentie waar we de eerste week zouden verblijven. We werden meteen hartelijk ontvangen door allemaal internationale studenten en ik kreeg meer meteen het gevoel a la campus de Maastricht! We zijn die avond meteen het oude stadscentrum ingedoken om de eerste Pinchos en Sangria's te keuren, wat een heerlijke stad!!

De maandag daarop volgend begon de Spaanse cursus voor de eerste twee weken, dit leek mij wel handig aangezien ik toch niet heel veel verder kwam dan: Hola! Como estas? Muy bien y me gusta! Het begon allemaal met een Spaanse test, waar ik eerlijk gezegd bijna niets van begreep. De volgende dag kregen we de uitslag en werden we ingedeeld in verschillende groepen, ik kwam terecht in groep A2 wat betekent dat ik een niveau boven het laagste niveau zat. Onze lerares Mari Mar is echt een topwijf! Ze heeft me zoveel geleerd, ik durf bijna te zeggen meer dan twee jaar op de hotelschool. Na twee leerzame weken, een zelfgebakken taart van Mari Mar en een eindtest was het weer voorbij gevlogen! Deze week heb ik na de cursus (was elke dag van 9 tot 2uur) vooral genoten van het lekkere weer, het strand, de zon en de zee! What else do you want?!

1 september was het tijd om te verhuizen, excited!! We zouden om 12.00 opgehaald worden maar omdat de eerste studenten doodleuk dachten nog een uitgebreid ontbijt te nemen liep het allemaal wat uit. Maar toen we aankwamen waren we helemaal happy! Ik woon samen met Manouk en met Kristina, een meisje uit Duitsland en heeft ook in Bangkok gewoond. We wonen in het oude gedeelte van de stad, 5 minuten van het strand en midden in het uitgaansgedeelte, de barretjes, restaurantjes en kleine winkeltjes, perfecto!!

Nadat alle spulletjes waren uitgepakt kon het Spaanse leven echt beginnen, woehoeee! Na de Spaanse cursus was het tijd om vakken te volgen zodat ik kon kiezen welke ik leuk vond om te volgen, inmiddels heb ik al mijn vakken gekozen! Ik heb drie Engelse vakken en twee Spaanse vakken en een Spaanse cursus. De Spaanse vakken zijn wat lastig maar gelukkig helpen de studenten en de leraar of lerares. We zijn afgelopen week naar Monte Urgell geweest, dit is een berg die je kan beklimmen, prachtig uitzicht!! Echt de moeite waard! Wie wil een gokje komen wagen?;) We waren hier met veel internationals en hebben er een heerlijk dagje van gemaakt, met als afsluiting een heerlijke vino tinto op het terras!

De universiteit is heel leuk en niet te groot, ze organiseren ook veel activiteiten voor Erasmusstudenten! Afgelopen vrijdag hadden we een diner met 90 studenten, waarna we vervolgens naar een Irish pub gingen en daarna naar de bekendste club hier, genaamd Bataplan. Dit was ook erg leuk en ik houd zeker de volgende activiteiten in de gaten!

Dit weekend ben ik voor het eerst gaan surfen, geloof je het zelf?! Na drie kilo zout te hebben ingeslikt, 1 grote blauwe plek, 4 middelmatige en 17 kleine en spierpijn van kop tot teen vond ik het toch een hele ervaring! We hebben op zaterdag en zondag 1,5 uur les genomen van een guapo!! Veel gelachen met de meiden dus zeker voor herhaling vatbaar!

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje was, maar ben vast de helft vergeten! Ik zal jullie op de hoogte houden en kom allemaal langs, het is hier prachtig!!!

Dikke zoen en veel knuffels vanuit Calle de Esterlines!

Marielle

  • 18 September 2013 - 14:11

    Elvira, Kees & Lian:

    Zo, weer een hoop ervaringen rijker. Zo te horen is het idd een hele leuke stad. We zijn heel benieuwd en kunnen niet wachten om de pinchos en sangria te proeven. En die berg!! Daar denken we nog ff over na. Liefs uit Etten Leur. X

  • 18 September 2013 - 18:15

    Gerda Blom :

    Nou Marielle
    Alleen de treinreis al een heel avontuur ,maar klinkt heel goed daar
    heel veel plezier en succes daar !! ome Conny tante Gerda Sander en Vera

  • 18 September 2013 - 19:55

    Tante Toos Joosen:

    Gracias voor het leuke verhaal.
    Hasta la vista

  • 18 September 2013 - 20:36

    Petra Blom:

    He meis,
    We zijn blij dat het je goed gaat!
    Zijn benieuwd hoe je zit te wonen, naar de stad en de omgeving.
    Wij hoeven over die berg niet na te denken hoor Lian dat doen we toch ff ( haha ).
    Succes he ! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Oktober 2013 - 17:32

    Ome Giel Boomaerts:

    Dag Marielle,

    Via jouw Oma, oftewel onze schoonzus Nel, kwam ik op jouw adres terecht om je verhaal te lezen over je Spaanse kunsten en avonturen. Wat een prachtig verhaal. Die berg beklimmen lijkt me wel wat. Als je de vierdaagse hebt gelopen, dan moet dat toch ook kunnen.
    We wilden onlangs een reis door Andalusie maken, Sevilla, Cordoba etc. maar uiteindelijk kozen we voor een weekje Renesse, hadden mooi weer en Ciel heeft zelfs in de zee gezwommen, weliswaar niet zo'n mooie zee als bij jullie, maar toch. wel een gigantisch strand.
    Hoe lang blijf je daar en wanneer kunnen we komen????????????????????
    Geniet van de mooie dingen.
    Groetjes, ook van Tante Ciel, Giel

  • 19 Oktober 2013 - 19:51

    Kees Boomaerts:

    Wat een mooi verslag, Marielle. Het is net of ik me in spanje voel. Ik heb nu bezoek van een braziliaanse pater die ook een paar dagen in Spanje is geweest bij zijn familie. Ook hij vertelt zo enthousiast over dit land. Ik hoop dat je nog meer berg kunt beklimmen en surfen. Wens je toe dat je een succesvolle tijd mag hebben . Met hartelijke groeten, Ome kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastian

San Sebastian

Erasmus exchange

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2014

Time to leave..

05 December 2013

Flying home for Christmas!

04 November 2013

Vamos a Barcelona!

21 Oktober 2013

Hace mucho tiempo!

18 September 2013

Hola! Que tal?
Mariëlle

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 12699

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Stage Johannesburg

24 Augustus 2013 - 21 Januari 2013

San Sebastian

Landen bezocht: