Almost holidays - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu Almost holidays - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Mariëlle Blom - WaarBenJij.nu

Almost holidays

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

26 December 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo lieve familie, vriendjes, vriendinnetjes, kennissen en noem maar op,

Nog even snel een update voordat ik echt met mijn blote billen in de zon ga liggen om jullie verder niet jaloers te maken hoor! Nog drie daagjes en dan sta ik op het vliegveld in Cape Town om papa mama en myr eindelijk een dikke knuffel te geven!Maar eerst maar weer eventjes een update, anders wordt mijn verhaal wel veel te lang denk ik zo, na die twee weken vakantie!;)

Ik was geloof ik gebleven bij het laatste weekend van November..
Op vrijdag ben ik met Max naar de ' Zoete inval' geweest, dat zegt misschien al genoeg. Een Nederlandse winkel met de dingen die je nou ook echt mist hier, dus weer het een en ander ingeslagen!
Van knakworstjes, tot aanmaaklimonade en van Nasi Goreng tot stroopwafels en pepernoten. Ohja, en nederlandse pannenkoeken niet te vergeten.

Zaterdag stond een townshiptour op de planning. Ik had dit nog nooit eerder gedaan dus was best wel nieuwsgierig. Een lokale gids heeft ons rondgeleid en veel verteld. We zijn letterlijk door het township heen gaan lopen en hebben ook binnengekeken bij zulke huisjes, het is allemaal heel knus maar die mensen zijn zo warm en heel vriendelijk. We hadden snoep gekocht en die hebben we onderweg aan alle kindjes die we tegen kwamen uitgedeeld. Ze waren super blij en maakte steeds een soort van klapgebaar als teken van respect, bijna ontroerend om te zien. Aan het einde van onze tour hebben we een echte Zuid-Afrikaanse braai meegemaakt en de ijskoude Savanna kon natuurlijk ook niet ontbreken! De dag hebben we goed afgesloten met een diner in Pretoria, gezellig met Mark, Sven, Jorien en Anouck. Het was zoveel en hier vragen ze altijd na het diner: “Take away?” Dat hadden we dus maar gedaan dus onderweg naar huis nog een paar zwervers blijgemaakt met een halve steak, koude friet en een salade. We hadden er nog steeds niet genoeg van dus ‘s avonds zijn we maar weer lekker de kroeg ingedoken met de nodige shotjes tequila en mixjes waarvan ik de naam niet eens weet.

De zondag waren we dus ook niet veel waard en zijn we zoals bijna gewoonlijk begint te worden, bij ons favoriete lunchrestaurant Tashas gaan ontbijten, naja ontbijten.. Lunch en diner in een, laten we het daar bij houden.

De twee weken voorafgaande heb ik in Housekeeping gewerkt. Heel gezellig gehad met leuke collega’s en veel geleerd als desk coordinator en supervisor. Na twee weken dacht ik wel, het is tijd voor een nieuwe uitdaging dus ben ik een project gestart gedurende een week. De klachten van housekeeping en maintenance heb ik uitgewerkt en daar een report van geschreven om de klachten in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen. Dit was best leerzaam en ik had daarnaast nog wat tijd over om aan mijn reports te werken, dus dat was ook weer mooi meegenomen.
Dinsdag kwamen Wout en Daan nog een dagje naar Johannesburg voordat ze daadwerkelijk naar Nederland vertrekken. Mark was die avond om 00.00 ook jarig dus hebben het gezellig gemaakt in ons huis.

Woensdag 5 december, weinig van gemerkt om eerlijk te zijn! Weer een dagje aan het report werken en ‘s avonds een chillavondje thuis.
Donderdag was verder ook niet heel spannend, weer even de keuken ingedoken om een overheerlijke spaghetti te maken.

Vrijdag stond een verlaat sinterklaasdiner/vervroegd kerstdiner gepland. Heerlijke bruchetta’s, verse gamba met knoflook, pasta pesto en aardbeien met chocolade.. Ik mag niet klagen!
Met de kerstmutsen op hebben we de hele avond gezellig in onze te grote tuin doorgebracht. Iris, Sven, Max, Anouk, Jorien, Mark, Geert, Sanne, Ine, Elise en Hans waren van de partij. De kerstmuziek ontbrak natuurlijk ook niet, mede mogelijk gemaakt door Max Brands!

Zaterdag was ook weer een topdag, het zonnetje straalde al vanaf het moment dat ik wakker werd en dat moest ook want H2O festival met Steve Aoki, Nicky Romero en Goldfish stond op de planning. In onze kortje shorts en met onze te grote zonnebrillen en aardbeien buckets waren we weer present op een van de mooiste festivals van Zuid-Afrika. Helaas liet een of andere idioot een vol bierblikje van een halve liter op mijn voet vallen waardoor het helemaal blauw en opgezwollen werd (gelukkig was dit bijna aan het einde).

De volgende dag toch maar even naar de Mediclinic, nou dat is ook weer een hele experience kan ik je vertellen. Ze vroeg letterlijk of ik daarna wel verder ben gaan drinken zodat ik de pijn niet zou voelen, haha! Je wordt behandeld alsof je bijna dood gaat dus werd het hele ziekenhuis doorgereden in een rolstoel, kreeg een prik in m’n bil, achteraf kon ik er wel om lachen.

Gelukkig hoefde ik maar een dag te werken de komende vier dagen dus kon ik mooi met m’n pootje omhoog rusten, na een paar dagen was alles weer koek en ei en danste ik weer vrolijk rond. Ohja en alweeeeer wisten lunchen bij Tasha’s, schandalig!

Maandag was mijn lieve moeder jarig en heb ik dus netjes rustig aangedaan thuis.

Dinsdag was mijn eerste dagje bij Guest Relations, een andere trainee heeft mij netjes ingewerkt en alles geleerd wat ik dan wel zou moeten weten.
Woensdag was het de grote dag voor mijn lieve familie, het vertrek naar Australie. Toch wel even vreemd als je dan alles maar van zo’n afstand mee moet maken, maar helaas horen dit soort dingen ook bij het leven. Die dag was ik ook vrij dus ik heb geprobeerd echte Nederlandse pannenkoeken te maken maar op dat elektrische kookeiland van ons kan je nog maar net een gebakken ei maken dus helaas was dat ook geen success, maar het proberen waard! In de avond onbeperkt sushi eten met Sven en Iris, ook weer lekker genieten dus.

Donderdag kwamen de vader en het broertje van Sven aan in Johannesburg. ‘ s Avonds zijn we gezellig uit eten geweest bij ons favo Grillhouse en nog even een drankje gedaan in Greenside en toen was het weer bedtijd.

Vrijdag hadden Iris en ik een dagje Spa gepland maar door die oo-zoo-goede-zuid-afrikaanse-communicatie ging dat helaas niet door (om een lang verhaal kort te maken) dus nu hebben we dat nog tegoed in Januari, hier gaan we zeker gebruik van maken!

Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag stonden er twee late shifts op de planning en ik had het geluk dat het mooi weer was dus voor dat het werk begon nog even bij bruinen en van het zonnetje genieten! Just the normal things ;)

Woensdag een dagje vrij, eerst ontbeten samen met Anouck, Jorien en Iris. Jullie worden vast gek als ik nu zeg dat het weer bij Tasha’s was haha. Daarna heb ik de meiden naar het station in Johannesburg gebracht want hun vakantie was officieel begonnen.

Donderdag t/m nu ben ik weer lekker aan het werk bij Guest Relations. Dit is het leukste department waar ik tot nu toe heb gewerkt. Je hebt veel contact met de gasten en je bent druk bezig met voorbereidingen voor VIP gasten en het inchecken van de aircrews die in ons hotel verblijven. Daarnaast is het natuurlijk niet altijd makkelijk, je krijgt ook alle klachten over je heen.. Maar daar leer je ook snel mee te dealen, om het niet persoonlijk op te vatten, dus daar lig ik ook niet wakker van.

Daarnaast ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen voor onze trip want ja echt.. Morgen nog een dagje werken en dan kan mij vakantie beginnen, jippiejj aj jeeejj!!
Eerst een week Cape Town en omgeving, een nachtje in het hotel waar ik stage loop en vervolgens drie dagen naar het Kruger Park en nog andere leuke dingen natuurlijk. Maar dit alles kunnen jullie lezen in mijn volgende verslag, ik ben er nu al van overtuigd dat het geen kort verslagje gaat worden ;)

Met kerstavond was ik vrij en ben ik wel een beetje decadent uit eten geweest samen met Max, een lekker flesje rode wijn erbij.. Helemaal prima!!
Verder is kerst eerlijk gezegd wel een beetje langs me heen gegaan, alhoewel je hier in het hotel bijna wordt doodgegooid met kerstmuziek!
Ik hoop dat jullie allemaal erg hebben genoten van de feestdagen met veel te lekker eten en de nodige alcohol! Ik heb natuurlijk wel aan jullie gedacht!

En niet te vergeten, over iets meer dan een maand ben ik al weer aan het creperen van de kou in Nederland, fiets ik alweer door mijn geliefde dorpje Sprundel en ben ik me al mentaal aan het voorbereiden op carnaval. Dus lieve vrienden en familie, ik zie jullie over iets meer dan een maand!

Dikke kerstknuffel en heel veel kerstkusjes, nu nog vanuit Joburg!

  • 26 December 2012 - 16:21

    Adrienne Huijbregts:

    Heej Marielle,
    Het is weer leuk om je verslag te lezen.Je kunt er straks wel een boek over schrijven wat je allemaal meemaakt!
    Geniet strakjes van het samen zijn met papa,mama en myrna!
    Voor jou een heel mooi 2013 toegewenst!

    Liefs van rene,Adrienne,manon en evi

  • 27 December 2012 - 05:06

    Manouk:

    Ooooooooh liefje ik heb weer helemaal genoten van je reisverslagje! Hihi ik zie het je gewoon zeggen! Ben blij dat je daar allemaal je draai hebt gevonden en het goed gaat met je schat! Tot snel xxxxxxxxxxxxxxxx en geniet van je vakantie met je paps, mams en Myr!

  • 27 December 2012 - 08:01

    Conny Gerda Sander En Vera :

    hoi Marielle
    Wat gaat t allemaal snel he en wat maak je veel mee mooi om te lezen
    Nou geniet de komende weken van papa mama en Myrna hun kunnen ook niet wachten
    Kerstmis was heel erg gezellig maar gisteren waren we toch net niet compleet zonder jou maar over iets meer dan een maandje komt dat ook weer goed
    Nou fijne vakantie en dan nog 1 maand werken en dan ben je weer in ons koude kikkerland en geloof me die regen en kou ben je zo beu

    xxxx ome conny tante Gerda sander en Vera

  • 27 December 2012 - 09:07

    Tante Toos :

    Wij wensen je een fijne vakantie en een gezellige jaarwisseling samen met je moeder, vader en myrna. Veel gezondheid en geluk in 2013. Wij lezen je verslagen met veel plezier. Groetjes Tante Toos en Ome Ad Joosen.

  • 27 December 2012 - 11:32

    Mira:

    Meis,

    Wat leuk om je verslag weer te lezen en zeker super om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Geniet van je vakantie samen met je familie en alle lieve mensen om je heen!

    xxx

  • 27 December 2012 - 13:26

    Inge En Fam.:

    Lieve Marielle!
    Heel leuk om je verslag weer te lezen :)
    Alvast heeeeeeeeel veel plezier met je ouders en Myrna! (maar dat gaat vast helemaal goed komen:))
    Geniet er maar lekker van, je hebt het verdient om even samen te zijn met ze en lekker vakantie te hebben.
    Heeeel veel liefs, en een dikke knuffel uit het koude&regenachtige Holland.
    xx
    Inge en Fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 12694

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 05 Februari 2013

Stage Johannesburg

24 Augustus 2013 - 21 Januari 2013

San Sebastian

Landen bezocht: